Průvodce studiem US-MBA
Průvodce studiem US-MBA
Nastartujte svůj profesní růst s prestižním programem US - MBA v Brně
1,5 roku = 3 semestry

Obsah výuky

Studium obsahově pokrývá všechny odborné části managementu. Skládá se ze 12 modulů, které každý účastník standardně absolvuje v průběhu 1,5 let studia. Každý semestr obsahuje 4 moduly.

Jednotlivé moduly obsahově pokrývají škálu základních znalostí vyžadovaných obecně ve studiích MBA s tím, že jsou v nich navíc respektována specifika vyplývající z programu University of St. Francis. Studium je orientováno na řešení praktických problémů, individuální konzultace a samostudium doporučené literatury. Jsou také prohlubovány manažerské dovednosti, komunikační a rozhodovací schopnosti.

Každý modul je ukončen zkouškou, která na základě rozhodnutí vedoucího modulu může být písemná, ústní, formou týmového řešení zadaného problému nebo jejich vzájemnými kombinacemi. Podmínkou pro udělení certifikátu MBA je dosažení minimálně velmi dobrého průměrného hodnocení ze všech 12 zkoušek za celé studium.

    CORE COURSES (4):

  • MBAD 611 Managerial Economics (USA)
  • MBAD 616 Managerial Finance
  • MBAD 621 Managerial Accounting
  • MBAD 631 Strategic Business Management(USA)

    COMPETENCY AREAS (8):

  • MBAD 606 Marketing Management
  • MBAD 622 Advanced Financial Management (USA)
  • MBAD 623 International Finance
  • MBAD 646 Ethical, Legal and Social Environment of the Firm
  • MBAD 650 International Business (USA)
  • MBAD 651Management and Organizational Behavior (USA)
  • MBAD 659Information Technology
  • MBAD 671Risk Management

Popis jednotlivých modulů

Základ (4 moduly)
Core Courses

Manažerská ekonomika (Managerial Economics - MBAD 611)
Modul je teoretickým východiskem pro všechny firemní aplikace. Umožňuje účastníkům studia pochopit základní ekonomické principy a jejich dopad na firmy a prostředí. První část modulu je zaměřena na pochopení mikroekonomických pojmů a zákonitostí - základních principů fungování tržního hospodářství, zákona nabídky a poptávky, atp. Druhá část modulu je věnována představení základních makroekonomických škol a jejich principů.
Manažerské finance (Managerial Finance - MBAD 616)
Modul uvádí studenty do finančního řízení firmy, včetně základních informací, možných nástrojů a způsobů rozhodování. V úvodní části jsou studenti seznámeni s finančními daty a metodami jejich analýzy. Dále modul poskytuje přehled nástrojů časové hodnoty peněz a jejich aplikace v oceňování kapitálu, závazků, nástrojů analýzy zisku a analýzy návratnosti. V závěrečné části modulu se studenti naučí používat informace a nástroje k ovlivnění nákladů a k rozhodování při rozpočtování.
Manažerské účetnictví (Managerial Accounting - MBAD 621)
Cílem modulu je pochopení účetnictví jakožto nástroje podpory manažerského rozhodování. Obsahem modulu je úvod do finančního a manažerského účetnictví, základní teorie účetnictví, proces přípravy účetních informací a jejich využití pro manažerské rozhodování. Modul se zabývá koncepty nákladového účetnictví. Analýzy a velikost nákladů jsou studovány v souvislosti s manažerským rozhodováním. Studenti si vyzkouší manažersko účetní postupy a zdokonalí řešení technických požadavků. Budou fungovat efektivněji. Důraz je kladen na témata včetně nákladových metod, ziskových analýz, rozpočtu, základního kapitálu a činnosti závisející na nákladech a managementu.
Strategické řízení obchodu (Strategic Business Management - MBAD 631)
Studenti budou seznámeni s procesem strategického řízení ve firmě a principy strategického myšlení. Budou seznámeni s analytickými postupy pro strategickou analýzu interních i externích faktorů. V modulu jsou uvedena základní teoretická východiska k definování strategie firmy. Studenti se naučí efektivně formulovat a implementovat strategie, které povedou firmu k úspěchu a růstu. Naučí se postupu pro formulaci strategií založeném na hierarchické struktuře strategií - corporate, business, funkční. a horizontální strategie. Případové studie nadnárodních firem, ale i malých a středních firem pomohou rozvíjet jejich manažerské dovednosti.

Odborné oblasti (8 modulů)
Competency Areas

Marketing Management (Marketing Management - MBAD 606)
Marketing management je obchodní disciplína, která se zaměřuje na praktickou aplikaci marketingových technik a řízení marketingových zdrojů a aktivit firmy. Modul nabízí přehled marketingových teorií a praktických aplikací a umožňuje studentům pochopit spotřebitelské vztahy v jejich souvislostech. V průběhu modulu budou vysvětleny funkce marketingu a základy úspěšného plánování, strategií a kontroly marketingových kampaní. Teoretické znalosti jsou doplněné praktickými příklady z reálného života.
Pokročilé finanční řízení (Advanced Financial Management - MBAD 622)
Tento modul se zaměřuje na pokročilé koncepty a techniky finanční analýzy a oceňování a finančního řízení organizace. Poskytuje odborné znalosti o stanovení finančních cílů, řízení finančních prostředků, řízení finančních rizik a pochopení investičních portfolií a finančních nástrojů. Studenti budou schopni kvantifikovat kapitálovou potřebu a nabudou poznatky o možnostech jejího zdrojového krytí, budou schopni zpracovat plán kapitálových výdajů a peněžních příjmů v souvislosti s plánováním investičních projektů a aplikovat metody hodnocení jejich efektivnosti, seznámí se rovněž s jednotlivými aspekty řízení oběžného majetku a oceňování podniku.
Mezinárodní finance (International Finance - MBAD 623)
Cílem modulu je, aby posluchači nabyli znalosti z oblasti mezinárodních financí a mezinárodního finančního systému a byli tak připraveni tyto poznatky aplikovat v podmínkách mezinárodně působícího podniku. Posluchači se seznámí s klíčovými nástroji a metodami, které manažeři mezinárodně působících podniků využívají, aby zvýšili kvalifikovanost a konkurenceschopnost svých rozhodnutí v oblasti finančního řízení. Modul předpokládá vybavenost posluchačů znalostmi z makro- a mikroekonomie, ekonomiky podniku a finančního řízení podniku.
Etické, právní a sociální prostředí firmy (Ethical, Legal and Social Environment of the Firm - MBAD 646)
V tomto modulu je studium zaměřeno na sociální a etické otázky, které utváří moderní korporace. Součástí je také pochopení základních terminologií etiky a jejich teorií, aplikace etických principů v různých problémových oblastech (např. klamavá reklama, lidská práva, mezinárodní obchod, atd.). Studenti budou znát moderní přístup k podnikání se zaměřením na sociální a etickou sféru. Osvojí si základní dovednosti pro řešení etických dilemat. Budou moci se zúčastnit tvorby a aplikace současných nástrojů pro zlepšení podnikatelské etiky ve firmě či instituci. Budou vedeni k tomu, aby dokázali promluvit před publikem a znali pravidla etikety.
Mezinárodní obchod (International Business - MBAD 650)
Modul je navržen tak, aby studenty naučil konkurovat v tomto světě bez hranic. Kurzy zdůrazňují praktické zkušenosti, a tím zvyšují prodejnost posluchačů na trhu s různými kariérními možnostmi v globálních korporacích, bankách, vládách, nevládních organizacích a dalších mezinárodních organizacích. Studenti budou znát postupy při vývozních a dovozních operacích firem, uzavírání smluv a platební podmínky při těchto operacích. Osvojí si terminologii mezinárodního obchodu a postupy při řízení a financování obchodních operací podnikatelských subjektů na mezinárodních trzích a možnosti financování mezinárodního obchodu firem.
Management a chování organizace (Management and Organizational Behavior - MBAD 651)
Modul podává ucelený obraz nejvýznamnějších částí představujících chování organizace. Předmětem analýzy je podnik z pohledu vědecké metodologie chování. Souhrnně poskytuje studentům následující znalosti: rozvoj meziskupinových vztahů, výzkum motivace, analýzu vedení, organizační změnu atd. Studenti poznají moderní chápání a aplikování managementu včetně vývojových souvislostí a možnosti vedení pracovníků, organizování času, týmové práce, procesního a projektového řízení a aplikace některých manažerských modelů.
Řízení rizik (Risk Management - MBAD 658)
Cílem modulu je seznámit posluchače s tradičními a základními metodami řízení rizik firmy s důrazem na prezentaci nových metod snižování rizika, zejména při strategickém rozhodování manažerů firem. Osvojí si klasické principy modelování změnových procesů firmy, při respektování rizika na jejichž základě budou schopni aktivně řídit standardní změnové firemní procesy s respektováním rizikových faktorů. Studenti budou též schopni řídit standardní změnové procesy strategií (jak podnikatelských, tak i funkčních) jednotlivých SBU firmy. Výuka bude doplněna o řadu konkrétních příkladů z manažerské praxe českých i zahraničních firem.
Informační technologie (Information Technology - MBAD 659)
Základem modulu je studium toku informací ve firmě a modelů používaných k systematickému sběru, ukládání a distribuci informací. V modulu jsou počítače a data představeny jako součásti systémů, které jsou vytvářené a používané k dosažení organizačních cílů. Student je schopen orientovat se v IS/ICT podpoře podnikových procesů a aktivně se podílet na automatizaci a zefektivnění všech firemních činností.


Chcete získat titul MBA?

pokračujte na



Kontakty

Fotografie - Doc. Ing. Luděk Mikulec, CSc.
Doc. Ing. Luděk Mikulec, CSc.
Ředitel studia US - MBA
Fotografie - Bc. Klára Bartošová
Bc. Klára Bartošová
Asistentka

Máte jakýkoliv dotaz?

Neváhejte nás kontaktovat a my Vám rádi zodpovíme jakýkoliv dotaz.

Pro kontakt použijte jeden z uvedených emailů nebo volejte na tel.: + 420 602 486 236



Logo Vysoké učení technické v Brně
Vysoké učení technické v Brně
Fakulta podnikatelská
Kolejní 2906/4
Brno
612 00
Česká Republika
http://www.fbm.vutbr.cz
Logo University of St. Francis
University of St. Francis
Office of the President
500 Wilcox Street
Joliet, Illinois 60453
USA
tel.: 00 800 735 7500
http://www.stfrancis.edu



Naši partneři